Donderdag 27 april - Reisverslag uit Hranice, Tsjechische Republiek van HIJ - WaarBenJij.nu Donderdag 27 april - Reisverslag uit Hranice, Tsjechische Republiek van HIJ - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 april

Blijf op de hoogte en volg HIJ

02 Mei 2017 | Tsjechische Republiek, Hranice

Op donderdag hadden we ons eerste concert. We werden gewekt met sinterklaasliedjes. We moesten meteen onze concertkleding aan want we hadden drie concerten. Bij het ontbijt werden we bediend door onze allerliefste dame met een doorschijnende broek. Ze had weer een bloemetjesonderbroek aan. Marco denkt dat ze nog steeds vrijgezel is.
Nadat we het busje hadden volgestouwd, liepen we door de hevige regen naar de basisschool waar we onze eerste twee concerten hadden. Onderweg gingen we nat. Aangekomen in de school ontdekten we de gymzaal die onze concertzaal werd. De akoestiek was overweldigend. Marco was zeer creatief met zijn dansmoves. Alle kinderen volgden gewillig. Voor veel leden was dit het eerste concert op de buitenlandse reis op een basisschool. Dit is een bijzondere ervaring want in Nederland hebben we die mogelijkheid niet omdat we dan zelf op school zitten. Het is ook bijzonder voor de leerlingen want die maken dit nooit mee. We hebben ook veel handtekeningen en high-fives uitgedeeld. Het tweede concert was op dezelfde locatie. De leerlingen waren nu wat ouder.
Vervolgens laadden we het busje weer in. We hebben eveneens veel sexy sectiefoto’s gemaakt. De lunch bestond ook deze keer uit droge smakeloze pasta met twee lapjes vlees in 50 tinten grijs. De saus was apart. Het enige pluspunt.
Na 40 minuten ploeteren kwamen we aan bij het sanatorium. Hier gaven we een concert in de kleinste ruimte die ze beschikbaar hadden. Marco liet ze dansen zodat ze maximale kans hadden op hartproblemen. (Haha grapje.) Als bedankje kregen we een nationale specialiteit. Dunne zoete knapperige beige wafels.
Na het avondeten werd de spelletjescommissie eindelijk flink aan het werk gezet met levend cluedo. Na iedereen goed ondervraagd te hebben, kwamen de creatieve theorieën over Pavlov, kattenhaar en levende doden tot stand. Na bedtijd gingen we natuurlijk allemaal slapen. ;)